A) Gece götün açıkta kalmıştır. (En genel ve pratik birinci ilke)
B) Hayırlara varsın. (Teğet geçme ilkesi)
C) Hayırlıysa düş, hayırsızsa boş olsun. (İyilikseverlik taklidi yorum)
Ç) Ölü görmüşsen ömrün uzayacak demektir. (Tırsak yorum)
D) Her gördüğünün tersi geçerlidir. (Pratik ve tembel yorum)
E) Çıplak erkek görmek kadın ölüye, çıplak kadın görmek erkek ölüye işarettir. (Keyfi kehanet, yararcı ve tembel yorum bir arada)
F) [Zaten düş dediğin işe yaramalı, yarını kehane etmelidir. Esas yarını görmeyen, göstermeyen düş şeytani düş sayılır.]
G) Bok para, para sıkıntıdır. (Zıtçı yorum)
Ğ) Ulvi ile seksi, bokli düşler farklıdır. (Yalancı-yalancıktan sınıflandırma, bilgiçlik ilkesi)
H) Düş herkese anlatılmaz, anlatılan düşün hayrı uçar. (Yorumda Omerta kuralı. Sen anlamazsın, sus. Galiba biz de anlamayız.)
H veya I) Rüyanı ona buna (bana) anlatma suya anlat. Su taşır, akıtır, temizler. [Hiç bana dokunma, sorumluluk istemem. Yanlışlıkla işe yararım, sonra hasedimden çatlarım.] (Yararsızlık ısrarı, düş göreni yalnız bırakma ilkesi)
I) Lodoslu havada görülen rüya yorumlanmaz. Lodos ortalığı karıştırır, sonuç net olmaz. (Midas ilkesi. Yalancı bilimsellik. Aynı zamanda düşçüyü lök gibi ortada bırakma ve bahanelendirme. Güya yakın, anlayışlı, destekçiyiz.)
İ) Ezcümle, ruhbilimde/batıda “düşte arzu doyurumu” kabul edilir; Türklerde ise “düş yorumunda arzu doyurumu” vardır.
Tentemiz, suçu rüyaya at, düşcüyü yalnız bırak, debelensin. Hiçbir halk hiçbir dönemde bu kadar düş kolaycısı olmamıştır. Bu dekadan bir durum.
BeğenBeğen
Bilinçaltına mı yabancıyız, kendimize mi? Kendimizi yok sayıyoruz belki.
Çok güzel bir yazı, teşekkür ederim kendi adıma.
BeğenBeğen
Kaçak millet kaçaak. Cesaretleri fasa fiso. Mecbur kalırlarsa cesur, o da kitle halinde. Bireysel kahramanlık Türkler için soru işareti, altı pek dolu değil. Tek tük çıkıyor, genele yayılmıyor.
BeğenBeğen